Dah daftar subjek semester 4 2012/2013

Posted: November 29, 2012 in 2012 Semester 4
Tags:

Assalamualaikum…

Minggu lepas, 22 Nov 2012, selesai lah sudah prosess pendaftaran aku untuk semester 4 nanti. Di bawah ini adalah 4 subjek  yang aku dah daftarkan dengan jayanya. Hehe…

Pagi hari Khamis tersebut… awalnya, pagi-pagi lagi dah bangun, sebenarnya dah set reminder di handphone untuk semak Student Portal pada pagi tu. Lepas je sembahyang subuh, terus login dah check, takde pula link pendaftaran pada masa tersebut. Mungkin pada masa tu, belum activate lagi link tersebut.

Semasa di tempat kerja, lebih kurang pukul 9.00 pagi cuba semak lagi sekali. Haaa, masa ni dah ada dah link untuk daftar. Apa lagi, terus daftar tanpa buang masa. Alhamdulillah, selesai.😀

Untuk semester 4 nanti, aku perlu ambil bahasa ketiga iaitu Mandarin. Ada 2 je pilihan yang diberi, sama ada nak pilih mandarin atau arab. Aku pilih mandarin sebab rasanya ini yang patut dipilih. Sebabnya? Aku bekerja dan di sekeliling aku ramai yang berbangsa Cina. Jadi, sedikit sebanyak dengan mempelajari bahasa ini, akan memudahkan urusan aku dengan mereka.🙂

Untuk 3 subjek yang lain, antara yang aku rasa mencabar adalah Macroeconomics dan Fundamental of Insurance. Statistics aku rasa boleh score lagi, mungkin banyak menggunakan nombor. Kalau iye, insyaallah aku akan usahakan untuk mendapat markah terbaeekk lagi. Hehe…

Comments
  1. amy says:

    Nk tnye, kalo freshie cmne nk login student portal ea? Xfhm cmne nk login.. Asyik emel xvalid je..

  2. nina says:

    kalau untuk register subjek macam mana pulak, sebab student baru..

    • KP says:

      Kalau student baru, kebiasaannya pihak InED akan daftarkan untuk semester 1, macam saya masa mula-mula masuk ke UiTM 2 tahun lepas. Lepas itu, pada semester2 seterusnya, perlu daftar sendiri.

Leave a Reply

