Semester 4: Seminar 4

Posted: February 17, 2013 in 2012 Semester 4
Tags:

Tak senang rasa di hati jika rutin ini tidak dilangsaikan. Saya sepatutnya sudah meletakkan post ini sebelum seminar seterusnya, akan tetapi apa kan daya, cuma hari ini nampaknya saya ada masa untuk post seminar ke-4 ini. Siang tadi, seminar ke-5 telah berlalu.

Lebih 2 mingu sudah berlalu sejak seminar keempat tempohari. Pada hari tersebut, hanya ada 2 kelas untuk 2 subjek sahaja, iaitu subjek Statistik dan Makroekonomi. 2 subjek ini mempunyai 7 kali seminar, manakala subjek 2 lai iaitu Insurans dan Bahasa Mandarin hanya ada 5 kali seeminar.

Pada sebelah pagi 3hb Februari tersebut, kelas untuk statistik berlalu seperti biasa, banyak perkara yang saya masih tak faham dengan subjek ini. Pada awalnya ia kelihatan seperti senang sahaja, akan tetapi kini setelah beberapa kelas berlalu, saya masih tidak dapat memahami apa yang diajar dengan baik. Puan Noorezatty telah memberikan kami ujian 1 pada hari tersebut. Soalannya agak senang, akan tetapi setelah mendapat keputusan beberapa hari lepas, saya agak terkedu.

Saya hanya mendapat 12 markah daripada 20 markah yang diperuntukkan. Semacam tidak percaya, sebab saya telah membuat sehabis baik. Ramai juga rakan lain yang mendapat markah tinggi, 19 markah pun ada. Kalau diikutkan kepada peratusan yang diperuntukkan, iaitu 15%, saya telah kerugian 6%, saya cuma mendapat 9% sahaja. Hmm… kena usaha dengan lebih lagi ni.

Sebelah petang, semasa kelas makroekonomi, kami juga telah menduduki ujian 1. Soalan yang ditanya agak mencabar, banyak… ada kiraan dan esei. Walau bagaimana pun saya telah membuat yang terbaik. Kini hanya perlu tunggu keputusan sahaja.

Leave a Reply

